2008. augusztus 30.

Muraki Kazutaka

Szóval ő.
Ő az, aki szerintem megérdemel egy külön blogbejegyzést. Bizony. Ilyen még Jean-Claude-nak sem volt, pedig ő is nagy kedvenc volt annak idején (meg még most is az csak már változott az ízlésvilágom fiktív férfiak terén - bár nem sokat xD), de Muraki. Nos, ez a férfi fent a képen mindenkit überel.
Hol is kezdjem. Nemrégiben unatkoztam. Mint ahogy az már nyáron szokott lenni, és mint ilyenkor mindig nézelődtem kicsit a mangák közt. És ráakadtam egy gyöngyszemre. Amit tulajdonképpen már ezelőtt is ismertem és mindig el akartam olvasni de egyszerűen sosem jutottam el addig. Hát most igen.
A címe pedig nem más mint: Yami no Matsuei. A mangából anime is készült, amit természetesen jelen pillanatban is nézek. Maga az anime shinigamikról szól, Tsuzukiról, aki az EnmaCho egyik rangidős és leghíresebb alkalmazottja (mert itt a túlvilágot egyfajta hivatalként ábrázolják), és társáról a mindössze 16 éves Hisokáról, aki egy furcsa betegségben 3 év kínlódás után meghalt. (Ez természetesen Muraki keze ügyét dicsérte.) A történet folyamán ők ketten, és barátaik (hú ez olyan sablonosan hangzik, úgy érzem magam mint egy béna narrátor) igyekszenek megmenteni a világot, mint Harry Potter különböző természetfeletti bűneseteket próbálnak megoldani, mint minden mangában és történetben, természetesen sikerrel, mert hogy is lehetne az, hogy néha a gonosz győzzön ugyebár.

Nahát, és ha már a gonosznál tartunk. Muraki az. Gonosz. Halandó létére rengeteg bosszúságot okoz a párosnak. Tulajdonképpen ő egy pszihopata, aki kedvét leli mások lassú legyilkolásában, és úgy rángatja, manipulálja az embereket, mint egy marionettbábut. Humora csodásan sötét, a stílusa magával ragadó, udvarias úriember, és roppantmód intelligens. Ez természetes mivelhogy imádom foglalkozását tekintve orvos. Máskülönben nagyon kedves mosolya van. Csak az ember nem szívesen szeretné megtudni, hogy mi rejtőzik az elragadó gesztus mögött. Fura szokásai közt még említésre méltó, hogy antik babákat gyűjt, és tekintélyes mennyiséggel rendelkezik, valamint nagyon szeret rámászni Tsuzukira. (Elfelejtettem volna mondani, hogy nem kis yaoi beütése van a dolognak? Hoppá.) Ezt a rámászni igét igazából nyugodt szívvel kicserélhetjük arra, hogy szexuálisan inzultálja. ^^" -Csak kicsit irigy.-
Rendkívül ravasz, ezt már említettem is, mindenek előtt találékony, és főként: mindig mindent túlél. Ez egy jó tulajdonság. Ahányszor eddig életveszélybe került az anime/manga folyamán, mindig megmenekült. Valószínűleg rengeteg nyelven beszél (többek közt kínaiul) és természetesen, mint minden stílusos, velejéig romlott sorozatgyilkos, ő is pofátlanul gazdag fickó.

Jobb szeme nem valódi, mesterségesen beillesztett objektum, de elvonja róla a figyelmet az amúgy vonzó megjelenés. Kedvenc színe a fehér (japánban a halál színe, vajon miért nem lepődök meg?), az anime és a manga során csakis ebben a színben látni. Ezüst hajával és szemével, hogy az egyik áldozatát idézzem "úgy néz ki, mint egy angyal".
Sajnos ebben az animében is fordulnak elő klisék, minthogy Muraki sem volt mindig ilyen, valójában sötét múltja áll deformált lelkivilága mögött. Valaha volt neki is családja, féltestvére, minden ami kell. Aztán ahogy ez lenni szokott a féltestvér lázadt, megölte a szülőket, de Muraki (természetesen) megmenekült, mivel a család egyik szolgája még idejében lelőtte a bűnös Sakit.
Révén, hogy ez a pasas rendkívül körmönfont, kitalálta, hogy mesterségesen életben tartja a bátyót, akinek csak a feje és a szíve maradt használható állapotban, és feltámasztja csak azért, hogy saját kezével ölhesse meg minél lassabban, minél fájdalmasabban. Hisoka esetét nézve (megerőszakolta, aztán halálosan elátkozta, és 3 évnyi folyamatos szenvedés után halt meg) ehhez nagyon ért.
Tehát vagy imádni, vagy gyűlölni tudja az ember, nekem személy szerint a kedvenc szereplőm, hála választékos szókincsének, egyedi stílusának, a műveltségének, udvariasságának,
személyiségének.. és a pénzének természetesen. :D




5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Azt hiszem ez beelőzte a következőnek betervezett animét. *.*

Névtelen írta...

Már majdnem... már MAJDNEM rákerestem, de sikerült visszafognom magam. Érzem, ebből függőség alakulna ki, és nem tenne ez jót év elején... *csak azért venne egy hordozható dvd lejátszót, hogy ezt nézze.* Majd ősziszünetben végignyálazom. Vagy télen, karácsonyi ajándékként meglepem magam vele.

Névtelen írta...

Ha jól emlékszem, csak 13 részes az anime, szóval egy nap alatt is ki lehet végezni.^^ És most rájöttem, hogy már nagyon-nagyon régen láttam, ezért lehet, hogy előveszem a poros CD-t, amire kiírtam, és megnézem megint.^^

Névtelen írta...

Igen, én is egy nap alatt végeztem ki, és nagyon jó. Szeretem. ^^ Muraki (L)

Névtelen írta...

Az egy napnak számít, ha 11-kor nekiültem, megnéztem x részt és majd délelőtt folytatom a többivel? 24 órán belül még egy nap igaz? xD Csak közben aludnék egyet... lassan már nem ártana... xD